Search This Blog

Pages

Saturday, December 7, 2013

Majlis Penandaarasan 5S dari SMK Seri Jempol

Majlis Penandaarasan 5S dari SMK Seri Jempol

Protokol

Bismillahhirrahmannirrahim……

1.            Yang berbahagia  .............Tn Pengetua SMK Seri Jempol

2.            Yang berusaha Tuan Pengarah Kolej Vokasional Juasseh  Puan Nor Asikin    
Binti Md Shazilli,

3.            Yang berusaha Timbalan Pengarah Sokongan Akademik Kolej Vokasional
Juasseh Puan Zaidah Binti Danial

4.            Yang berusaha Timbalan Pengarah Akademik Kolej Vokasional
Juasseh En Sarimen Bin Sapie

5.            jawatankuasa pemandu 5s
6.            Guru-guru SMK seri jempol serta
7.             tuan-tuan dan puan-puan  yang dihormati sekelian

Assalammualaikum w.b.t dan Salam 1 Malaysia





Pada majlis yang permai ini, marilah kita memanjat syukur ke hadrat ilahi kerana dengan izin serta limpah rahmatnya kita diberikan kesempatan waktu untuk berhimpun dalam majlis serba ringkas dibilik gerakan Kolej Vokasional Juasseh ini.
Terlebih dahulu, Majlis merakamkan sekalung penghargaan dan setinggi-tinggi terima kasih, atas kesudian kalian meluangkan masa bersama-sama dalam mengiktiraf perlaksanaan 5S di kolej kami.
Mencari timba si anak dara,
Di bawah sarang burung tempua;
Salam sembah pembuka bicara,
Selamat datang untuk semua.

Kami juga amat berbesar hati dan cukup bertuah apabila kami diberi kesempatan waktu untuk berkongsi informasi dan bertukar idea dalam perlaksanaan 5s di sekolah kami.



Bacaan doa

Yang berbahagia tuan pegawai dan hadirin-hadirat sekelian

Bagi memulakan dan memuliakan majlis marilah sama-sama kita menadah tangan bermunajat, memohon keberkatan agar segala urusan mendapat rahmat. Untuk itu, marilah kita bersama-sama membacakan ummul kitab al fatihah dan bagi yang bukan muslim bertafakur mengikut agama masing-masing...al fatihah

Ucapan alu-aluan mc

Yang berbahagia tuan pegawai dan hadirin sekelian

Seperti yang kita sedia maklum, bertitik tolak daripada perkenalan system 5S oleh Bahagian Pendidikan Teknik dan Vokasional  BPTV , SMVJ berani menyahut cabaran dalam mencapai amalan persekitan berkualiti. 5s merupakan satu system terbukti berkesan dalam meningkatkan kecekapan pengurusan sekolah . Hal ini dapat dibuktikan apabila ia mampu mengurangkan tempoh  pengurusan pelanggan dan mengurangkan masa pencarian dokumen. Maklumat inventori juga menjadi lebih mudah di samping memaksimakan penggunaan ruang dan kawasan. Sekali gus, system 5s ini akan menjadikan persekitaran sekolah lebih bersih, teratur dan lebih selamat. Hal ini selaras dengan tagline/ motto 5s smvj iaitu 5s amalan berkualiti, iaitu amalan yang telah menjadi  rutin kita sehari-hari


Ucapan alu-aluan tuan pengarah

Emas tempawan buatmu puteri,
Busana indah buat rupawan;
Sudilah tuan tampilkan diri,
Bersama madah kata aluan.

Hadirin-hadirat yang dikasihi,

Majlis meneruskan acara dengan mempersilakan Yang Berusaha Tuan Pengarah Kolej Vokasional Juasseh Puan Nor Asikin Binti Md Shazilli, untuk menyampaikan ucapan alu-aluan.

Dengan segala hormatnya dipersilakan.
************************************ucapan Tn pengarah********************************

Majlis mengucapkan ribuan Terima kasih atas ucapan alu-aluan yang telah disampaikan oleh Tuan Pengarah Kolej Vokasional Juasseh Puan Nor Asikin Binti Md Shazilli,.  Majlis sekali lagi merakamkan jutaan terima kasih.

Ucapan pengetua smk sj

Hadirin hadirat yang dikasihi
Acara ucapan diteruskan lagi dengan mempersilakan

Majlis meneruskan acara dengan mempersilakan Yang Berbahagia Tuan Pengetua SMK Seri Jempol.................., untuk menyampaikan ucapan . Majlis dengan segala hormatnya dipersilakan
************************************ucapan ppd KP************************************
Demikianlah tadi ucapan dari Yang Berbahagia Tuan Pengetua SMK Seri Jempol..................,. Majlis merakamkan jutaan terima kasih.

Jamuan dan lawatan bermula
 Hadirin hadirat yang di kasihi

Sungguh besar pohon cemara
Tegak merimbun ditengah kota
Tersalah, terkasar butir bicara
Maaf dan ampun juga dipinta

Dengan berakhirnya persembahan pelajar tadi, majlis kita sudah sampai ke penghujungnya.

Seterusnya bagi melancarkan proses lawatan, sebelum itu kami selaku jawatankuasa memohon maaf atas sebarang kekurangan yang berlaku sepanjang proses lawatan berlangsung. Buat pengetahuan semua semalam pada 30 hb Januari 2013 kami jawatankuasa baru sahaja selesai pengauditan pra audit pertama. Kami juga akui banyak kelemahan di persekitaran kolej kami yang perlu diperbaharui memandangkan kami baru sahaja selesai pendaftaran tahun 1 kolej vokasional 2013 pada minggu ini. Namun , apa yang kami harapkan , segala yang baik, jadikan tauladan, manakala yang tidak elok bolehlah dijadikan sempadan

Dengan itu saya sudahi dengan lafaz wassalamualaikum dan terima kasih.










No comments: